31 Ekim 2013 Perşembe

Yoğurtlu Brownie / Yogurt Brownies





Tüm gece ve sabah uçup öğleden sonra eve geldikten sonra yapmak istediğim tek bir şey vardı: Brownie! Soğumaları için sabırsızca beklerken Game of Thrones'un çok geç başlamak zorunda kaldığım üçüncü sezonunu izleyerek oyalandım. Jamie Lannister'ın başına gelenler ya :(  Koskoca Kingslayer'ı ne hallere düşürdüler. Kılıç tutan eli hem de...

Neyse, brownie'lerimin tadına bakamadan bilgisayarım koynumda derin bir kış uykusuna dalmam ve yaklaşık 16 saat sonra uyanmam neticesiyle brownie'den oluşan bir kahvaltıyla güne başladım. Çok da güzel iyi oldu taam mı?

Cinnamon Spice Everything Nice adlı, adı gibi içeriği de pek bi güzel blog'dan öğrendiğim bu tarifi derhal paylaşmaya karar verdim. Bu tarifi farklı kılan tonlarca tereyağ yerine yoğurt kullanmamız. Evet, bildiğiniz Danone yoğurt. Keklerde tereyağ yerine yoğurt kullanan biri olarak neden brownie'de de aynı şeyi yapmayı daha önce akıl etmediğimi bilemiyorum. Sonuç, dünyanın en sağlıklı, en çikolatalı, en ıslak brownie'leri. 


-------

Why haven't I thought of this before? Using yogurt instead of butter, of course! It makes brownies so wet, so moist and so healthy. Thanks to Cinnamon Girl.

These were the best brownies I've ever made.


Malzemeler / Ingredients


  • 1/2 kap (8 yk) un / 1/2 cup flour
  • 1 poşet kabartma tozu / 1/2 tbs baking powder
  • bir tutam tuz / pinch of salt
  • 180 gr çikolata / 1 cup chocolate chips
  • 1 su bardağı şeker / 3/4 cup sugar
  • 5 yk kakao / 1/2 cup cocoa powder
  • 5 yk yoğurt / 1 cup + 1/3 cup plain yogurt
  • 1 avuç ceviz / 1/2 cup walnuts
  • 3 paket mini Oreo bisküvi / 1 cup mini Oreos
  • 1 tüp vanilya esansı / 1 tbs vanilla extract

 Öncelikle kare kek kalıbımızı alüminyum folyo veya pişirme kağıdı ile kaplayarak başlıyoruz. İki tarafını kenarlardan taşacak şekilde uzun bırakırsanız piştikten sonra çıkarmanız daha kolay olacaktır. Evde ikisi de yoksa kalıbınızı yağlayıp hafifçe un serpiştirin.


Start by lining your baking dish with aluminum foil or baking sheet, leaving the sides overhanging. Or simply butter and flour.






Üç adet 80 gramlık kare çikolatayı minik küpler halinde bir kaseye kırıp içinde yarısına kadar sıcak su olan altı kısık tencerenin içine alın. Alternatif olarak mikrodalgada 20 saniyelik artırımlarla eriyene kadar ısıtabilirsiniz. Ben burada portakallı bitter ve sütlü çikolata kullandım. Siz istediğiniz çikolatayı kullanabilirsiniz, sky is the limit. (Blogger bu paragrafta kafayı yedi, istediği yerde bold istediği yerde italic yapıyor, silip baştan yazsam bile düzeltemiyorum. Herhangi bir şey vurgulamaya çalışmıyordum yani.)


Cut your chocolate into cubes or shavings, or simply dump your chips into a bowl, bain-marie until they're melted. Or microwave in 20 second increments.



 Mikrodalga tekniğine henüz ısınamadım, her şey güzelce erirken bir anda çikolata sertleşiyor ve yanıyor, çıldırıyorum. Neyse, ben benmari usulünü öneririm, çikolatanız her zaman böyle akışkan ve parlak olur.

 I haven't really grown to like the microwave technique. You think your chocolate is melting beautifully and suddenly boom! It's all thick and lumpy and burned. Bain-marie never does that to you. But if microwave works for you, do that, it's much quicker.



 Bu aşama opsiyonel. Elinizde ne varsa kullanabilirsiniz. Damla çikolata, beyaz çikolata, m&m's, bisküvi, ya da Snicker's, Twix gibi sevdiğiniz candy bar'ları parçalara ayırıp koyabilirsiniz... Ne isterseniz. Ben Mini Oreo ve ceviz karışımını kullanacağım. Mini Oreo'lar içinde 4 küçük paket olan kutular halinde satılıyor, ben o küçük paketlerin ikisini kullanıyorum. Plastik torba içine alıp hafifçe dövüyorum. 

I'm using Mini Oreos and walnuts, beating them slightly in a plastic bag, but you can use anything you want. The original recipe called for dark and white chocolate chips and walnuts. You can use m&m's, your favorite candy bar broken to pieces, or any other cookies or biscuit you have at hand. It really is all up to your imagination.



 Erimiş çikolatanızı geniş bir kaseye alıp içine şeker, vanilya, kakao ve yoğurdunuzu ekleyin, güzelce karıştırın. Ben esmer şeker kullandım, tercih sizin.

 Ardından dilerseniz ayrı bir kasede önceden karıştırdığınız, dilerseniz hiç uğraşmadan doğrudan bu kaseye eklediğiniz unu, kabartma tozunu ve tuzu çikolatalı karışımla birleştiriyoruz. Ben tam buğday unu kullandım, yine tercih sizin. 

Bu aşamadan sonra çılgınlar gibi karıştırmanıza gerek yok. Un taneleri gözden kaybolana dek karıştırmanız yeterli. 

Bir başka husus un miktarı. Unu artırıp azalatarak istediğiniz kıvamda brownie'ler yapabilirsiniz. Aşırı ıslak, hiç kek dokusu olmayan, erimiş çikolata ısırıyormuşsunuz hissini veren brownie'ler istiyorsanız 4-6 kaşık un bile kullanabilirsiniz, 8 kaşık bence ideal, ya da 16 kaşık kullanıp daha derli toplu, mükemmel kareler şeklinde kesebileceğiniz, daha kekimsi brownie'ler elde edebilirsiniz.  

Pour your melted chocolate into a wide bowl, add in vanilla, cocoa, sugar and yogurt. I used brown sugar and whole wheat flour, you can use whatever you want. Then, add in your flour, baking powder and salt. You can adjust the texture of your brownies by increasing or decreasing the amount of flour. The original recipe called for 1 cup of flour, I wanted really really wet brownies so I cut that by half. You can use as little as 4-6 spoons of flour to get crazy wet brownies.

 Bisküvi ve cevizlerimizi ekliyoruz.

Dump in your cookies and walnuts.

 Fırın kabımıza karışımımızı döküyorum, bir paket Mini Oreo'yu küçük paketinin içinde hafifçe ezip üstüne serpiştiriyorum ve nazikçe bastırıyorum. Kek kalıbını tezgaha birkaç kez vurup iyice yerine oturduğundan emin oluyorum.

Pour in your mixture to the baking dish. Slightly crush some Oreos, leave some intact and sprinkle over the top, press gently. Tap on the counter a few times to make sure everything is settled.


 Önceden ısıtılmış 175 derecede 28-32 dakika pişiriyoruz. Hazır olup olmadığını anlamak için kürdan testini uygulayın. Kekinize batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Ancak kürdanın tertemiz, pırıl pırıl çıkmasını beklemeyin,  kek parçaları kürdana yapışmış olabilir, bunda sorun yok. Sadece kürdanı tamamen boyamış ıslak harc görmemeniz gerekiyor.

Bake at 350 for 28-32 minutes. Use a toothpick to make sure it's cooked. If it comes out clean it's ready, if there's wet batter on it needs to stay in there a little longer.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder