17 Temmuz 2013 Çarşamba

Sloppy Joes




Sloppy Joe ile aşk hikayem çocukluk günlerime dayanıyor. Mary-Kate ve Ashley Olsen'ın It Takes Two adlı filminde, ikisinden birinin ağzına yüzüne bulaştırarak yediği bu kıymalı hamburger fikri aklımı başımdan almıştı. Asla yemediğin bir şeyin dünyanın en lezzetli yemeği olduğunu nasıl bilirsin? Ben biliyordum. Ama anneme anlatamadım. "Anne bana kıymalı hamburger yap!" yakarışlarım hep baştan savılıyor, gelecek hafta yapacağına dair aldığım sözlerin ardı arkası kesilmiyordu.



Yıllar geçti, annem asla Sloppy Joes yapmayı denemedi. Ya bu hayal kırıklığının, çocukluğumdan çalınıp götürülen bu yeri doldurulamaz lezzetteki hatıranın beni öfkeli bir insan yapmasına izin verecek ve anneme ebediyen kin güdecektim, ya da artık yemek yapabildiğime göre çocukluğumun karşılıksız aşkı Sloppy Joes'un hayatıma girip daima orada kalması için bir şans verecektim. Bilin bakalım neyi seçtim?


It Takes Two filminin o unutulmaz sahnesini izlemek isteyenler bu klibin 1.25'inci dakikasını açıp nostalji yapabilirler:

http://www.youtube.com/watch?v=FftacDj_L58

Evet, gelelim tarifimize. Dağınık görünümüne uygun biçimde oldukça basit bir tarif.
Ben yeni aşkım Pioneer Woman'ın tarifinden adapte ettim. Mutlaka ziyaret edin:

http://thepioneerwoman.com/

Adapted from the one and only, Pioneer Woman.

Malzemeler / Ingredients:

  • 1 yemek kaşığı tereyağ / 1 tbs butter
  •  200 gr kıyma /  1/2 pound ground beef
  • 2 yeşil biber / 2 green bell peppers
  • 1 orta boy soğan / 1 medium onion
  • 2-3 diş sarımsak / 2-3 cloves of garlic
  • 1/2 kap su (125 ml) / 1/2 cup water
  • 1 yemek kaşığı esmer şeker / 1 tbs brown sugar
  • 2 yemek kaşığı ketçap / 2 tbs ketchup
  • (opsiyonel) 1 yemek kaşığı salça / (optional) 1 tbs tomato paste
  • (opsiyonel alternatifler) worcestershire sos, barbekü sos, sarımsaklı chili, tabasco sos / (alternatives to taste) worcestershire sauce, barbecue sauce, garlic chili, tabasco sauce
  • hamburger ekmeği / buns
  • dilediğiniz baharatlar / seasoning of choice
  • tereyağ / butter


 Bir kaşık tereyağında orta ateşte kıymamızı kavurarak başlıyoruz. Ardından küçük doğradığımız soğan ve biberleri de ekleyip birkaç dakika yumuşamalarını bekliyoruz.


Start by browning beef on medium heat in butter.

 Throw in thinly sliced onions and peppers. Cook for a few minutes until they get soft.



Sarımsağımızı da ekliyoruz. Ardından karışımı baharatlandırabiliriz. Biz baharat delisi olduğumuz için mutfakta ne bulduysak kullandık: kekik, fesleğen, sarımsak tozu, kırmızı pul biber, paprika, karabiber ve tuz. Siz elinizde ne varsa atabilirsiniz.

Add in your garlic then season to your taste. Black pepper, red pepper flakes and salt are the best options.


Sonra iki-üç kaşık kadar ketçap ekliyoruz. İki kaşıkla başlayın, hoşunuza giderse biraz daha kullanabilirsiniz.

Add in two-three tbs of ketchup. Stir.


Ketçabın verdiği tat ve renk beni yeterince tatmin etmiyor, biraz salça ve barbekü sos ilave ediyorum. Bugün akşam yemeğimizde yine Sloppy Joes vardı. Bu sefer ketçap, garlic chili ve salçalı domates sosu kullandım. Pek nefis oldu. Elinizde kırmızı hangi sos varsa kullanabilirsiniz.

Fotoğrafını çekmeyi unuttum ama tam bu noktada bir de esmer şekerimizi ekliyoruz, karıştırıyoruz ve suyumuzu ekliyoruz. Ardından ateşi sonuna kadar kısıp 15 dakika kısık ateşte suyunu çekmesini ve bu esnada tüm tatların birbiriyle tanışmasına, sevişmesine izin veriyoruz. 

Bu sırada her yerine tereyağ sürdüğümüz hamburger ekmeklerini fırında veya tavada kısa bir süre kızartıyoruz.

Ketchup alone just doesn't do it for me. I add in some tomato paste and barbecue sauce. Tonight we had Sloppy Joes for dinner and I opted for a mix of ketchup, garlic chili, and tomato sauce mixed with tomato paste. It was heaven. There is no photo depiction but this is where you add in your brown sugar, stir it in and pour in some water. Turn down the heat, let it simmer for 15 minutes in which time the flavors will get to know each other and form strong friendships. 


In the meantime, butter your buns after slicing them in the middle, brown them in the oven or a skillet.



Patates cipsi veya püresi ve büyük bir kase salata ile servis edebilirsiniz. Biz öyle yaptık, çok da güzel iyi oldu taam mı?

Serve with potato chips or puree and a big bowl of salad.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder